Opendeurdagen - De Corte - 23&24 november 2019


Het was een succesvol opendeur weekend. Tot binnenkort!


Met meer dan 200 bezoekers hebben we het weekend afgesloten, top! We willen dan ook iedereen bedanken voor hun bezoek en natuurlijk ook ons personeel voor hun inzet, dank je wel.

Koen & Karl.


Opendeurdagen - De Corte - 23&24 november 2019


Opendeurdagen bij Garage De Corte en dit mag je niet missen ! Zaterdag 23 en zondag 24 november 2019 is onze toonzaal doorlopend open van 10 tot 17 uur. Geniet van een hapje en een drankje terwijl je de nieuwste modellen en recente tweedehandswagens van Opel, Isuzu en SsangYong kan bewonderen. Dit jaar is het nog specialer, want we stellen de nieuwe Opel Corsa en Astra voor alsook de nieuwste SsangYong Korando. Wil je VIP komen, schrijf je dan in op onderstaande  link. Het is volkomen GRATIS en we geven je als VIP een mooi geschenk waarmee je jarenlang graag zult rondlopen ;-)

Op vrijdag 18u30 hebben we een speciale gastspreker die ons gaat vertellen welk type brandstof het voordeligst is voor de toekomst! Inschrijven kan je doen door op de groene knop te drukken. We hebben maar 50 plaatsen voorzien, dus wees er bij. Voor de aanwezigen hebben we nog een mooi geschenk voorzien.


Groener de weg op - De Corte - 1/9/2019



SsangYong - Korando - De Corte





 

ONTDEK DE NIEUWE KORANDO IN AVANT-PREMIERE

SsangYong presenteert de nieuwe Korando. Het model onderscheidt zich van zijn voorganger met een moderner en luxer interieur en allerlei nieuwe snufjes.

SsangYong geeft meer beelden vrij van de nieuwe Korando. We kunnen de SUV nu van alle kanten bekijken, ook binnenin. Het merk waardeert de Korando op tot een moderne auto met een luxe interieur.

 

Het nieuwe model beschikt over alle snufjes die je van een moderne auto mag verwachten, van een digitaal instrumentenpaneel tot een elektrische bedienbare achterklep. Het multimediasysteem met 9,2 inch aanraakscherm ondersteunt smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto en maakt gebruik van TomTom-navigatiesoftware. Ook op het gebied van actieve veiligheid is de nieuwe Korando bij de tijd. Systemen als actieve dodehoekdetectie, een rijbaanassistent en een automatische noodrem zijn aanwezig. Volgens SsangYong biedt de nieuwe Korando veel ruimte achterin, de meeste in zijn segment zelfs. Het dashboard ziet er modern uit en kan worden uitgevoerd in verschillende kleuren. Slimmigheidje: omdat de portieren over de dorpels heen sluiten, blijven die schoon en kunnen de passagiers instappen zonder vieze schoenen te krijgen. De nieuwe Korando komt halverwege dit jaar op de markt met een 1.5 benzinemotor en een 1.6 diesel. Later volgt er een volledig elektrische uitvoering. (1/9/2019)

SsangYong Korando


SsangYong presenteert de nieuwe Korando. Het model onderscheidt zich van zijn voorganger met een moderner en luxer interieur en allerlei nieuwe snufjes.

SsangYong Tivoli & XLV


NEW TIVOLI & XLV          ESCAPE FROM THE ORDINARY.

De nieuwe Tivoli is een auto als geen andere. Ruim vanbinnen, compact aan de buitenkant. De Tivoli is gemaakt om zich altijd en overal behendig en elegant door het verkeer te bewegen. Hij is dan ook de ideale partner voor al je verplaatsingen in de stad, maar ook voor leuke weekeindjes verder van huis.

  • Beschikbaar met 2- of 4-wielaandrijving, manueel of automaat
  • Standaard uitgebreide veiligheidssystemen
  • Altijd geconnecteerd met Apple CarPlay en Android Auto
  • Digitaal 10” instrumentenpaneel met navigatielink

Karl De Corte - garage De Corte Oosterzele


Vergeet je niet in te schrijven op onze nieuwsbrief



SsangYong - REXTON & MUSSO - De Corte


FACELIFT VOOR SSANGYONG REXTON EN MUSSO (1/9/2019)

 

SsangYong heeft in het thuisland licht gewijzigde versies van zowel de Rexton als de daar van afgeleide Musso Pick-Up (Rexton Sports) gepresenteerd.

Het is 2017 als SsangYong de huidige, tweede generatie van de Rexton presenteert, een SUV die in maart 2018 gezelschap krijgt van de Musso Pick-up (Rexton Sport). Op leeftijd zijn de twee Koreanen daarmee bepaald niet, maar SsangYong acht de tijd al rijp voor een vernieuwingsronde.

Ingrijpend is de Koreaanse bijpuntsessie overigens niet. Zowel de Rexton als de van die auto afgeleide pick-up, de Musso, krijgt een nieuwe grille, waarbij de horizontale lamellen zijn vervangen voor een gaaswerk met '3D-effect'. Ook de omlijsting van de grille is vernieuwd en start nu hoger tussen de koplampen. Daarbij is een tweede chroomstrip toegevoegd die de grille aan de onderzijde omhult. SsangYong zet verder onder meer een nieuwe lakkleur op de bestellijst. Aan het interieur wordt verder niet gesleuteld. Klein overig nieuws: SsangYong geeft het tweetal een nieuwe afstandsbediening waarmee  de koplampen te bedienen zijn. Handig bij het terugvinden. Aan de motoren wordt verder niet gewijzigd. Dat betekent dat er ook nu weer een 2,2-liter grote turbodiesel en een geblazen 2,0-liter benzinemotor op de prijslijst komen te staan. De Musso wisselt verder zijn ronde mistlampen in voor de horizontaal geörienteerde exemplaren van de Rexton. Nieuws over de voor de exportmarkten bestemde versies van de Rexton en Musso, volgt in een later stadium. (auteur autoweek.nl)


Opel - De Corte


Opel voorziet de Astra van een milde facelift. Hoewel, mild: aan de buitenkant vallen de aanpassingen mee, maar onderhuids ging men rigoureuzer te werk. De prijslijst van de benzineversies werd eerder bekendgemaakt, nu is het tijd voor de diesels. 

De vernieuwde vanafprijs werd al vastgesteld op € 24.849. Voor dat geld levert Opel een Astra 1.2 Edition. Liefhebbers van een diesel moeten nog even doorsparen, want de basisprijs voor de 1.5 CDTI met 105 pk bedraagt € 27.449. Opel levert deze Astra dan in de Business Edition-trim. Deze versie is standaard voorzien van onder andere cruisecontrol, airconditioning, een licht- en regensensor, parkeersensoren in de achterbumper en een 7-inch touchscreen voor de multimedia. 

Voor € 1.200 meer ligt de 122 pk sterke 1.5 CDTI met handgeschakelde zesbak in de neus van de vijfdeurs Astra. Liever een negentraps automaat? Dat kan in diezelfde 122 pk sterke diesel vanaf € 35.149. Dezelfde motoren zijn uiteraard ook leverbaar in de riantere stationwagon. De meerprijs voor een Sports Tourer bedraagt in alle gevallen € 1.300. De versies zijn per direct te bestellen, het publieksdebuut voor de vernieuwde Astra volgt op de IAA. (auteur autoweek.nl/ 30 augustus 2019)

DE NIEUWE OPEL CORSA

ONTDEK DE NIEUWE CORSA - DE ZELFVERZEKERDE DUITSE STADSAUTO, VOLLEDIG KLAAR VOOR DE TOEKOMST MET EEN COMBINATIE VAN DAGELIJKS RIJPLEZIER EN DE SENSATIONELE TECHNOLOGIE VAN GROTE WAGENS. NU BESCHIKBAAR OP BENZINE, OP DIESEL OF 100% ELEKTRISCH.


Izuzu - De Corte


Focus op de vernieuwde D-Max modeljaar ’18, de stoere AT35 en de nieuwe ‘Fury’ Limited Edition.

Tijdens de Brussels Motor Show 2019 zal pick-up expert Isuzu uitpakken met het volledige D-Max gamma. De D-Max kreeg zopas nog een belangrijke update met de focus op comfort en veiligheid. Isuzu lanceert op het autosalon ook de Fury Limited Edition in een oplage van 60 stuks. Tot slot zal ook de extreme D-Max AT35 een belangrijke rol spelen op de stand in Paleis 3 van de Heizelpaleizen.

Onder de kap van de Isuzu D-Max zit nog steeds de volledig nieuw ontwikkelde viercilinder met een inhoud van 1.898 cc. De zelfontbrander heeft een vermogen van 164 pk en een koppel van 360 Nm dat integraal beschikbaar is tussen 2.000 en 2.500 tr/min.. De 1.9 D voldoet aan de Euro 6 emissienormen (zelfs zonder AdBlue additief!) en is ongeveer 60 kg lichter dan zijn 2.5 voorganger.

De nieuwe turbomotor kreeg eerder al enkele nieuwigheden zoals een automatische riemspanner en een ecologische oliefilter. De cilinders hebben een beschermende coating ter versteviging en dus een langere levensduur. Hydraulische klepstoters met brede rollagers verminderen dan weer weerstand en slijtage. De zuigers zijn bekleed met grafiet voor een betere duurzaamheid en de turbolader gebruikt een variabele geometrie voor een optimaal rendement. De verbruiks- en dus ook de CO2-waarden dalen daarbij gevoelig; afhankelijk van de configuratie is er een optimalisatie tussen 4% en 16%, vergeleken met de vorige 2.5 motor.

De nieuwe D-Max kan nog steeds naar keuze besteld worden met een manuele versnellingsbak met 6 verhoudingen (met een “korte” eerste voor optimaal trekgemak), of een automaat die eveneens 6 versnellingen krijgt. De automaat kan ook sequentieel bediend worden middels de versnellingspook.

Krachtpatser die 3,5 ton mag trekken

Met de 1.9 D motor hoeft de D-Max niet aan kracht of karakter in te boeten. Als motorenspecialist heeft Isuzu erop toegezien dat er geen compromissen nodig waren op het vlak van trekkracht. De D-Max verloochent dus in geen geval zijn professionele roeping en staat in alle omstandigheden paraat.

De D-Max krijgt nog steeds de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een indrukwekkend trekvermogen van maar liefst 3,5 ton. Dat is het hoogste wat de markt te bieden heeft in combinatie met een klassiek autorijbewijs. Daarnaast kan er in de laadbak van de D-Max ook 1 ton aan lading verdwijnen.

De Isuzu D-Max modeljaar ’18 krijgt ook een upgrade voor wat betreft het veercomfort. Achteraan worden de 3 grote en 2 kleine bladveren vervangen door 2 grote en 1 kleine bladveer met rubberen dempers, wat het veercomfort voor alle inzittenden ten goede komt. Deze nieuwe configuratie geeft ook een gewichtsbesparing van 8 kg, terwijl er geen impact is op het laad- en trekvermogen. Dat blijft gewoon respectievelijk 1 ton en 3,5 ton.

Een andere technische wijziging bij de D-Max modejaar ’18 is terug te vinden aan de stuurbekrachtiging. De tandwielaandrijving wordt vervangen door een nieuwe pomp met riem-aandrijving. Bovendien krijgt de pomp een nieuwe plaats aan de voorzijde van de motor. Het resultaat is voor een hoorbare winst op het vlak van motorgeluid bij constante snelheden.

Overigens bleef ook de terreinwaardigheid van de nieuwe D-Max 1.9 intact; hij is dan ook ontworpen en gebouwd om overal te komen. Met een grondspeling tot 235 mm, een oprijhoek van 30° en afrijhoek van 22,7° deinst hij niet snel terug. De dwarshellingshoek bedraagt 49°.

Upgrade binnenin

De Isuzu D-Max modeljaar ’18 verandert niet aan de buitenkant. Sinds de recentste design-evolutie die dateert van eind 2017, pakt de D-Max uit met een dynamische en tegelijk scherp lijnenspel dat geaccentueerd wordt door nieuwe projectiekoplampen met LED dagrijverlichting. Het nieuw radiatorrooster en de achterlichtblokken met LED-technologie zijn gebleven. Voor het modeljaar ’18 zijn er voortaan 3 nieuwe exterieurkleuren beschikbaar; Galena Grey (metaalkleur), Red Spinel (Mica) en Sapphire Blue (Mica).

Binnenin is de nieuwe D-Max modeljaar ’18 duidelijk herkenbaar aan de opgewaardeerde materialen. Her en der worden nu meer zachte materialen gebruikt die meer uitstraling hebben en het algemene kwaliteitsgevoel nog versterken. Zo worden er (vanaf het LS niveau) meer soft touch materiaal gebruikt in de boordplank, aan de armsteunen en aan de tellerpartij. De deurhendels krijgen voortaan een chroom afwerking en de ventilatieroosters zijn nu afgewerkt met een pianozwarte omlijsting. Het optionele leder tenslotte, is voortaan geperforeerd voor een betere ventilatie. Het interieur is nog steeds een toonbeeld van ergonomie, in deze klasse, en is gericht op gebruikscomfort en functionaliteit. Zo is er voldoende ondersteuning voor het lichaam en genieten de achterste passagiers van een optimaal zitcomfort. Dankzij de hellingshoek van 24° evenaart de D-Max het zitcomfort van een gewone personenwagen. (1/9/2019 - auteur news.isuzu.be)